fredag 14 augusti 2009

Ombyte förnöjer

Tänk, träning kan vara så mycket, och så otroligt kul. Du blir bra på det du tränar, brukar min PT Lovisa säga. Jag vill vara bra på många saker: på allt, på att ta motgångar. På att ta utmaningar, på att pressa mig själv, testa nya saker. Vi konstaterade det igår, jag och Lovisa, att det häftiga är inte att jag gått ned massor i vikt och hittat en bra kost, utan det faktum att jag hittat träningsglädjen.

Just nu känns det guld värt att vara SATS-medlem, utbudet av klasser är enormt och jag ser alla stans gym som ett stort smorgasboard. I veckan har jag kört spinning igen (måndag efter jobbet), tränat Kinesis (cirkelträning på tisdagen), återupptagit PT-träningen efter sommaruppehållet (torsdag) och nu pysslat om mig själv med lite svettig yoga (fredag morgon). Lite stavgång till jobbet ibland, och nu stundar två nya semesterveckor med många vandringar med man och hund. Och mera rullskidor. Det blir underbart med ytterligare 2 veckors vila, men först en arbetsdag och ikväll Way Out West i ljuva Slottsskogen!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

  1. Roligt att du hittat en PT som det verkar klicka väldigt bra med; är det via SATS också? Och vilken träningsinspiration du verkar ha!

    Ha en bra semester nu!

    SvaraRadera
  2. Wow vilken res du har gjort!! Stort grattis till alla framgångar och den härliga känslan de för med sig :)

    SvaraRadera
  3. @Snorkfröken: hade sån himla tur att jag klickade med min PT direkt, blev ju bara tilldelad en när jag behövde ett rehabprogram för att stärka upp ryggen min. Jag känner mig superinspirerad på en massa saker just nu, förutom rullskidorna vilket är lite knäckande, så mycket annat som drar, som jag är bättre på dessutom.. Skall bli skärpning under semestern helt klart!

    @Susanna: underligt nog så har det inte tagit särskilt på krafterna denna gång. maten har liksom gått av sig självt när jag väl hittade rutinen. Känslan av att ha kommit såhär långt är verkligen grym, rekommenderas! :)

    SvaraRadera