fredag 6 november 2009

Det Goda Köket: efter

Ärade läsare, en av de allra bästa jag vet kammade hem priset idag: Pickipicki. Juryns hederspriser kommer meddelas under helgen. Den stora behållning av detta har varit den glädje och stolthet över mitt eget arbete som jag känt i en vecka nu sedan nomineringarna kom. Med nomineringen har en mängd nya läsare kommit hit, och ni är varmt välkomna varenda en av er! Riktigt roligt var det också att idag få stifta bekantskap och spendera lite tid med Rebecca, Tina, Christopher, Kinna, Gitto och Annika.

Själva mässan som stod värd för utdelandet av priset, Det Goda Köket, hölls ute i Älvsjö (lite märkligt för en Göteborgare att åka ut i förorten för att gå på mässa när man är van att det serveras mitt i smeten). Matkändisarna duggade tätt (jag såg dessutom Staffan Ling - starstruck!). Jag hittade en del vettigt att köpa med mig hem, choklad, isterband, tidningar. Såg massa mumsigt, men saknade känslan av att grytor stod och puttrade, jag hade önskat fler påträngande dofter snarare än fläshiga stora bilderpå banderoller, och fler småfabrikanter man inte hört talas om framför stånd fyllda med prudukter från Scan, Dansukker och Ridderheims. Jag förstår att de finns där, men det känns trist att det var mer som som fredagssmakproven som bjuds på ICA än en upptäcksfärd i det småskaliga matsverige.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

3 kommentarer:

  1. Tack för grattis! Det var kul att träffas igår och inte minst är det roligt att jag har hittatn din fina matblogg tack vare nomineringen till Matbloggspriset. Hit kommer jag komma tillbaka ofta, var så säker! :-D

    SvaraRadera
  2. Det var verkligen jättetrevligt att ses! Hoppas att du har någon kväll över så att vi kan hänga lite någon gång. Kram!

    SvaraRadera
  3. @Tina: du är väl värd det, jag är verkligen glad för din skull! :)

    @Gitto: det vore supertrevligt!

    SvaraRadera