fredag 30 oktober 2009

Hem, ljuva hem

Ah, snart tillbaka i ljuva Göteborg. Som jag längtat hem just denna helg! Den senaste månaden har inneburit planer av olika slag under varje ledig dag känns det som, gigs ute i landet och Tjurruset har gjort att jag knappt hunnit varva ned hemma eller njuta av att jag har en fantastiskt trevlig familj och ett fint hem. Nu kommer november som en bliss av rang och vänder trenden.Nackdelarna med att vara hemma så kort tid som jag nu varit är givetvis många. En av dem är att det liksom inte är någon idé att på lördag eftermiddag handla hem massa fina saker att laga, det mesta förfars ändå och jag har gjort bäst i att stå emot. Nu är det helt klart jag som drar till Ekostore direkt när tåget kommer in och förlustar mig. Se så vackra grönsaker de har! Priserna är helt humana, sortimentet bara växer - numer har de både ost- och köttdisk, en bageridel, städmaterial, mejeri, veganprodukter, all tänkbar stapelvara, Renée Voltaires härligheter, kryddor, oljor. Du kan gå dit och handla nästan allt du hade tänkt, det är få ekoställen som kan stoltsera med det. Jag beundrar verkligen vad de gör på det stället och jag hoppas så innerligt att fler gör som jag, lägger slantarna hos dem framför de större matkedjorna. Vi har ju verkligen allt att vinna.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

6 kommentarer:

  1. Oh vilken härlig affär! Måste besökas!

    SvaraRadera
  2. Härlig blogg, hit kommer jag återvända!!

    SvaraRadera
  3. Ekostore är ju sååå bra!!! Handla åt mig med :-)

    SvaraRadera
  4. Roligt att du kommenterade hos mig så att jag hittade hit. Grattis till nomineringen vetja! Och ja, Ekostore är fantastisk!

    SvaraRadera
  5. @Susanna: den är grym, ett fantastiskt fint initiativ här i stan!

    @Fitnesscoach: buskul, du är så varmt välkommen!

    @Barregren: det gjorde jag skall du veta, vad sägs om butter nut-pumpa, gojibär, hallonbladste och rå agavesirap?

    SvaraRadera
  6. @Tina: när jag läste din kommen tar så tänkte jag först, tackar typ, och sen - vänta nu, vaddå nominering? Härligt sätt att få de goda nyheterna på, stort tack och detsamma, sjukt kul att vi är nominerade! :)

    SvaraRadera