lördag 31 oktober 2009

Stora matbloggspriset

Jag tror jag tar en kopp kaffe till. Kanske en till. Kom ut ur duschen, fick finfrukost serverad av maken, slog upp datorn och såg att jag var lite nylänkad. Inte från vilken skitsida som helst, utan från högborgen, Stora Matbloggspriset. Njutmat enligt Mikkan är en av 11 nominerade bloggar 2009, och jag är alldeles själaglad. Tack till alla fina läsare som stöttat och nominerat, det är en underbar känsla att veta att ni finns där! En bloggare är som bekant ingenting utan läsare, som tycker till, testar, berömmer. Denna nominering betyder otroligt mycket för mig, det är ett kvitto på att jag hittat ett format som funkar och på att fler delar min passion.

Hälften av de övriga nominerade är bloggare jag själv följer flitigt sedan en längre tid, Rebeccas Kitchen, Matplatsen, Lingonet i Jönköping, Pickipicki och Kryddburken. Riktigt kul att även genom denna nomineringslista upptäcka nya bra bloggar såsom Smaskens, Kaffekokarkocken Katja, Upplevmat, Gitto hos Taffel och Jennifer Spratly. Stort grattis till er alla för en välförtjänt nominering!

Nu skall jag gå ut och ha den bästa av alla lördagar, kanske blötlägga, rosta, ugnsbaka något som väntar i gömmorna, men först en tur i Lärjeåns dalgång. Vi ses på fredag på Det Goda Köket-mässan i Stockholm!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

15 kommentarer:

  1. Grattis! Det är du värd! Ha en fin dag och fira.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt! Grattis!!

    SvaraRadera
  3. Tack så hemskt mycket för gratulationerna, vi visste inte ens om att vi blivit nominerade! Gud så kul! Detta ska ju firas med pompa och ståt! ;)

    Grattis till dig också! Ska också kika närmare på din blogg!
    Du är varmt välkommen tillbaka!

    SvaraRadera
  4. Åååhh!!! GRATTIS!!!


    Vet du om att du har verifieringskod inställt när man ska kommentera?
    As-irriterande :)
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Vad härligt! Stort Grattis till den nomineringen! Ha en riktigt skön helg medan du suger på detta :-)

    SvaraRadera
  6. Grattis! Kul med matbloggsnomineringen, nu hittar jag till en massa nya roliga bloggar att läsa..
    Lycka till!

    SvaraRadera
  7. Grattis till nomineringen, den är du värd!

    Stora kramar och trevlig helg!
    //Pernilla

    SvaraRadera
  8. oh så glad jag blir!

    Riktigt toklycklig sådär så det spritter i kroppen...

    Tokgrattis!!!

    /Fjällmor

    SvaraRadera
  9. Grattis!! Då får man väl gå in och rösta också då kanske :)

    SvaraRadera
  10. Åh vad roligt! Grattis till nomineringen, den är du värd! Och sen en massa bra länkar på köpet... :)

    SvaraRadera
  11. Å, stort tack till er alla, jag mår verkligen toppen idag! :)

    SvaraRadera
  12. Grattis igen! Det ska bli roligt på fredag.

    SvaraRadera
  13. Din mor är inte förvånad! Kram

    SvaraRadera
  14. @Rebecca: ser fram emot att ses!

    @Mamsen: gulle dej! :)

    SvaraRadera