söndag 25 oktober 2009

Synt i Blekinge, Sveriges trädgård

Efter chockuppvaknadet i morse då några barn bankade på dörren och ville sälja oss ett nummer av GT, insikten om att klockan visst inte är så mycket som det först verkade, kort promenad i ösregn med motvillig men ändock kissnödig vovve, så satte jag mig ned och njöt min frukost. Spenatomelett med feta och ljuvlig nybryggd espresso. Jag älskar verkligen min kaffemaskin, en riktigt vettig investering!

Turen till Karlshamn var som en lång odyssé i snabba kolhydrater och märkliga frisyrer. Syntklubben var helt smockfull av folk. Som alltid var det viss slagsida åt den typen av syntare som utgörs av män i 30-40 årsåldern, i svart urtvättad t-tröja, som bor sannolikt kvar hemma. En hel del gothare, både de riktigt syrliga välstajlade, och ned till de som inte åldrats riktigt med värdighet. Skor höga som hus, fler spännen än någonsin och ett vansinnigt bra stöd för alla band som ställde sig på scen. Jag hade fantastiskt roligt!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

  1. Tack för tipset om transportlöpning. Följer snorkfröken, så jag vet det mesta om det. Problemet är att jag har ungefär 500 meter till skolan och 1 km till gymmet :P Men ibland springer jag en omväg hem från gymmet.

    SvaraRadera
  2. Hej Mikaela(igen)! Kul att du hittat min blogg! Läser din blogg sedan tidigare! Du är väl med i funbeat också om jag inte minns fel? :)

    SvaraRadera
  3. Hej Mikka! Försökte maila dig men det misslyckades. Var hittar du alla goda recept?
    Fina bilder...

    SvaraRadera
  4. @keron: kul att du läser! Jag finns på funbeat helt riktigt, Mikaela Mars heter jag där.

    @Anonym: testa gärna att mejla igen, vore roligt! Adressen är: njutmaten[kanelbulle]gmail.com
    Recepten finner jag på själv om jag inte skriver en källa, och bilderna är tack vare min lilla ixus-digitalkamera. :)

    SvaraRadera