onsdag 7 oktober 2009

Tipsrutan

Den senaste veckan har jag trillat på lite nya roliga bloggar som kanske inte är kända för er alla. Många i träningsbloggosfären länkar ju alla till varann, likadant är det i mat/kostsvängen, och nun när man varit med ett tag har man ju hunnit gå igenom de flesta känns det som. Därför är det extra kul att hitta nya personer som har en annan vinkel på det man är intresserad av.

Jessica Claren har en färgglad blogg om kost och träning som ser helt egen och unik ut. Man blir verkligen lockad in i hennes små texter, och jag gillar formatet som liknar mer en webbtidning än den typ av löptextblogg, som jag själv har.

Kivis Lilla Råa är ett raw food-café i Kivik under uppförande. Två en tusiaster skriver som sin Skånevardag, om råkost med inspirerande recept och lösningar på de trixigheter kosten gärna bjuder på. Härligt liv i bilder och texter, gör mig pepp på råkost och väldigt sugen på en tur ner till Kivik!

Johannas blogg om inre och yttre träning kombinerar träning och kost på ett riktigt bra sätt. Mycket fakta och tips, utan att förlora det personliga tilltalet. Jag lär mig jättemycket av det hon skriver.

Kicki vill ha frid och fröjd vid matbordet, hon vill att sönderna inte skall fostras in i en matkultur som bygger på socker och tillsatser. Hon tipsar om vad som är klimatsmart att köpa och laga, om artiklar som debatterar ämnet och även om recept. Superbra mix som verkligen passar mig.

Tack för att ni skriver!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

  1. Tack för tipset! Alltid roligt med bra bloggar att kolla in! :)

    SvaraRadera
  2. Alltid välkommet med lite tips! Tack :)

    SvaraRadera
  3. Tack söta du för ditt fina omdöme... jag gillar din blogg starkt och dyker in här varje dag. Lägger upp dig som en av mina favoritlänkar!

    Jessica

    SvaraRadera
  4. @Jessica: var så lite så, hittade dig via träningsglädje-Sara och blev glad att kunna utöka min bloggläsning med ytterligare en kool tjej. :) Jättekul att du gillar min, jag blir smickrad!

    SvaraRadera