onsdag 23 juni 2010

Grilldrömmar

Grillkvällen igår var ljuvlig. Svärfar hade hickorymarinerat kotlett och avslutat med lite ananasglaze innan Broilmastern tog över. Paprikor sotades och halloumi grillades i stora skivor. Svärmor gjorde en kall sås på lika delar majonnäs, grovkornig senap och grädde. Rosén har sällan smakat så gott! (Detta låter ju som världens romantisering, men ni får tänka på hur sjukt svältfödd jag har varit på flärd och ledighet i över en vecka nu.)

Nu sitter jag här och undrar: varför har jag inte ett hus, en altan och en stor fet grill där jag kan rocka loss?! Det känns mycket oklart...

4 kommentarer:

  1. låter som en underbar kväll och maten ser god ut :)

    du får ha en fortsatt bra kommande vecka samt en underbar midsommar. hoppas att det blir sol :) kram

    SvaraRadera
  2. Tack för dina kommentarer!:)
    Har sett din blogg lite, men missat hunden lite, men nu såg jag den också. Härligt:)
    Faller alltid för vinthundar, av deras ståtliga skönhet!
    Kokossmör... jadu, vanligt kokossmör hittar man på hederliga malmborgs! Jag är osäker på den där råa delen i det. Vill man ha helt rå tillverkning kan man hitta den på Kiviks Lilla Råas shop, eller någon annan shop.
    Superhärligt fett som min homeopat sa till mig om, sedan dess har det varit trogen i både stekning till smoothies till kakor.
    Super fin blogg förresten!

    SvaraRadera
  3. Du är i varje fall smakrt nog att tänka tanken. Jag fattade alldeles försent att det var eget hus som var the shit. fast radhus funkar, det med. I varje fall i Stureby.
    Fortsätt njuta!

    SvaraRadera
  4. @Molly: tack detsamma du!

    @Lotta: vinthundarna är ståtliga och vackra, men rakt framifrån ser de ut som Sir Vääs typ och är väl kanske inte alltid de vassaste knivarna i lådan. ;) Tack för tipset om kokossmöret, har som sagt inte ens hört talas om det, har hittills bara kört kokosolja och det är ju riktigt guld!

    @Annika: det stora kruxet är ju att vi har tummen i handen här, båda två, så ett hus i våra händer skulle långsamt förfalla och vittra sönder (alt: vi skulle bli tokfattiga eftersom vi skulle köpa in SAMTLIGA husrelaterade tjänster)...

    SvaraRadera