lördag 6 februari 2010

Ta-da-sana

Jag har skrivit om Yogayama innan, min lilla lunchoas på Östermalm där jag käkar kreativ rawfood(inspirerad) mat någon gång i veckan sådär. Det är en otroligt god vana som jag klamrar mig fast vid, även om det är hektiskt och svårt att komma ifrån mitt på dan.

Idag var jag i en annan sits. Ledig lördag, som ett blankt blad, och öppet hus hela dagen på Yogayama. Jag mötte upp med min vän Theresa och inledde dagen med ett svettigt pass Hatha Yoga i ett rum med skönt förhöjd temperatur. När instruktören berättade för oss att vi skulle träna på att stå ordentligt, så undrade jag vad jag hade givit mig in på, men det visade sig att man enligt hans mening tränar på det bäst genom att stå i down dog-position med ena benet i vädret, i en halv evighet. Lätt skakiga rekreerade vi oss efteråt på restaurangavdelningen med en matig hummusmacka med råkost, smoothie på apelsin, blåbär och mynta och en liten aloevera/vetegrässhot.

Jag gillar tanken med ett sådant ställe, där mat och träning, kropp och själ är sammanlänkade. Yoga med fokus både på den andliga och den fysiska utvecklingen och utmaningen, och mat som matchar det utmärkt. Gott, nyttigt, eko och snällt mot kroppen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Efter att ha läst i din blogg om yogayama för ett tag sen så tog jag mig dit för ett par veckot sen för lunch. såklart blev jag frälst. så skön stämning, och mysigt med de små kärleksfulla budskapen lite varstans.

    SvaraRadera
  2. @Pethra: så himla kul att du tog dig dit och att även du gillade det! Idag var jag där på ett tvåtimmarspass yoga och sen mysig fika efteråt. De har en jättefin dusch- och bastuavdelning, trevlig lounge med te efter träningen och olika behandlingar som sägs vara toppen! :)

    SvaraRadera