söndag 28 februari 2010

Hedersbetygelse

Gå direkt till receptet.

Som sig bör, så sänder jag idag en tanke åt alla de människor som påbörjade sin vasaloppsfärd denna helg. Kulmen blir givetvis den stora vasan nästa helg, innan dess tillryggaläggs både öppet spår, skejt- och tjejvasan och jag höjer mitt glas med hemgjord blåbärssopa i salut! Bra jobbat igår, tjejer!

/ 230-260g blåbär / 4-5 dl kallt vatten / 1-2 msk mjuk honung / 1 krm ekologiskt vaniljpulver eller motsvarande frön från färsk vaniljstång / 1 kanelstång /

Mixa blåbär med vatten, honung och vaniljpulver. Låt stå i kylen över natt och dra tillsammans med en kanelstång. Njut i allehanda sammanhang. Om du vill, är det givetvis gott att värma härligheten!Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

3 kommentarer:

  1. Så gott! Det där ska jag göra till nästa helg och sympatidricka tillsammans med åkarna :)

    SvaraRadera
  2. Har faktiskt inte druckit en droppe blåbärssoppa slog det mig just. Får duka upp en härlig Vasalopps frukost på söndag i stället. :) Tack för fina ord på min blogg. Kram

    SvaraRadera
  3. @Helena: det gör du rätt i - salut!

    @Åsa: hihi, kansek bara en stereotyp som lever kvar då, detta med blåbärssoppan? :) Stooort grattis till superbra placering på damvasan iaf, så strongt!

    SvaraRadera