torsdag 30 juli 2009

Undantaget som bekräftar regeln


På väg hem efter nästan en hel vecka i Stockholm. Vi har bott alla tre på mina 18 kvadrat och ändå klarat familjefriden. Kungsholmen har varit otroligt vackert och soldränkt nästan hela tiden. Tack och lov, eftersom vi sprungit runt på rep och släpat all musikutrustning! Matmässigt har vistelsen varit sisådär, helt ok men med små avsteg från det som gör att jag mår bäst. Kan tyckas motsägelsefullt, men för mig har det varit bra att smaka lite på både bröd, pommes, ris och Ben & Jerry’s, bara för att finna att minnet av den goda smaken och konsistensen inte är så bra som jag minns det. Smaken är inte heller det som stannar kvar. Det är den kassa magen som lasts for looong… Väl hemma kommer allt bli som vanligt igen, tillbaka på rätt spår.

Dagen för vårt gig var i tisdags, otroligt pirrigt att spela med en ovan konstellation, ny repertoar och gästsångare som aldrig träffat bandet. Vi laddade på morgonen med en ljuvlig omelett på kantareller (just in at the store!!!) och västerbottenost, åkte till hundvakten och drog sedan till soundcheck. När vi fått liv i utrustningen serverades vi en helt fantastisk middag, någon form av heta viltbullar med grönsaksfräs och kikärtor. Landet har fantastiska kockar!

Vi hade många timmar att slå ihjäl på plats innan det var show time, så vi inspekterade drinkmenyn. Low carbers: don’t try this at home! Farligt farligt, men härligt härligt. Mina två favoriter för kvällen var flädermojiton toppad med champagne och deras Hemingway-coctail på blodapelsinjuice, körsbärslikör och mörk rom.

Spelningen var en uppvisning i att bra ljud inte är allt, man kommer långt med spelglädje och riktigt duktiga artister. Många gillade vad vi gjorde, vilket är fantastiskt kul! Cosy Den-festivalen har utnämnts till ett av årets schysstaste musikinitiativ av många, all heder åt Mattias som rott det hela i land på egen hand.

I augusti kommer vår nya platta, jag kommer plugga den lite extra här även om det är off topic, vore kul om den fick bra spridning.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

  1. Vilken trevlig blogg! Sommar-grön och fin!
    Hit kommer jag fler gånger! ;-)
    Lycka till med träningen!

    Jag byter länk mej dej ;-)
    /Belinda

    www.traningsplupp.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Mikkan, gud vad härligt och jag är riktigt avis att du har ett band och giggar och så... Men jag tror att det är därför jag har hittat dig!! Inget händer utan anledning!

    Jag drack en så grym drink ute på fjäderholmarna när vi var i stockholm: rabarberkompott, sockerlag, vaniljvodka, limesaft och så fyllt upp till brädden med cava och garnerat med thaibasilika...

    Havtornen börjar mogna nu, himla sura änsålänge, men jag skickar upp några snart, har jag din adress förresten?

    Ställer du upp på en olympisk triathlon 2010? Battle of the bloggers kan vi ha!!! =)

    SvaraRadera
  3. Man blir alldeles tokig av att titta på dina matbilder.... Mmmm!

    SvaraRadera
  4. @Pluppen: tack, jag har kollat in dig också och följer löpträningen och nya karriären!

    @Kattis: det där lät som en drink värd att härma, god damb! Havtorn låter som en lyx utan dess like, fantastiskt generöst att du har paner på att dela med dig, jag blir såå glad! :) (mejlar adress)
    Och detta med triathlon kan vi absolut diskutera, efter vasaloppet i mars 2010 hoppas jag att jag inte är avskräckt utan pepp på nya mål! :)

    SvaraRadera