tisdag 28 april 2009

Rökt och smörslungad


Ibland är de enklaste måltider de mest fantastiska. Igår köpte jag rökta räkor på ICA NK. Till det smörslungade jag färsk spenat med lite vitlök* och voíla! Det var första gången jag testade rökta skaldjur och det var riktigt gott. Den kraftiga sältan gör dock att man får passa sig ordentligt i kryddningen av spenaten. Jag tog i ytterst lite salt men kände sen när jag åt att det nog hade mått bäst helt utan faktiskt.

* Att smörslunga är att vända ned färsta blad i en kastrull med varmt smör tills allt blivit genomvarmt och bladen inte längre har den form de har i färskt format.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

3 kommentarer:

  1. Låter fantastiskt gott! Fint kort också!!

    SvaraRadera
  2. Tack, kul att ni gillar! (Jag blev själv nöjd med bilden faktiskt, ofta svårt att få till just den biten tycker jag. :) )

    SvaraRadera