lördag 25 april 2009

Guldgruvor

Det finns så otroligt många bra receptbloggare som gör underverk för mina egna insatser i köket. Det krävs tid och energi för att bli bra på att laga mat och för att hålla lusten och inspirationen uppe. Jag själv har en situation där jag dels veckopendlar och tappar en del tid och energi på tåget mellan Göteborg och Stockholm, men också ett krävande jobb med mycket övertid. Fatta mig inte fel, jag älskar mitt jobb, men jag behöver verkligen vara aktiv i att se till att jag får i mig bra mat och ta mig tiden att laga både middag och lunchlåda. Ofta är man inkörd i samma spår, man har några paradrätter som varieras. Så, denna helg har jag gått igenom mina favoritbloggar och har några tips att delge även mina härliga läsare! :)

Kattis lagar torsk med äggsås, och det ser fantastiskt fint ut!

Johanna fixar smidiga och lite udda mellanmål, som är helt laktosfria och som kan göras vegetariska om så önskas.

På bloggen Kryddburken fick jag inspiration till ett nytt fint sätt att laga lax på, kolla du också!

En av mina absoluta favoritmatbloggar är Om jag var din hemmafru. Hennes morotssoppa måste absolut testas inom en snar framtid!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar