torsdag 16 april 2009

Kickstart


Med små medel kan man ibland göra något riktigt fint för sig själv. Jag träffade min PT Lovisa igår, för första gången sedan början på december. Även om jag tränat lite själv efter det så har jag tappat mycket styrka och kondition efter jullov, handledsskadan med påföljande sviter. Igår var jag alltså på't igen och kände verligen hur jag fick en ny kickstart. Träning och insikten om den egna inneboende fysiska kapaciteten kan göra en så lycklig!

Så, påväg hem sen köpte jag lite schysstare buffelmozarella, ekobasilika samt ett av de bättre livsmedelspaketen ICA någonsin satt ihop (om du frågar mig): vilda ekologiska tomater. Man får gula, gröna, röda, orange tomater i varierande storlek och form. Så underbart vacker mat, och god.

Gjorde en trevlig sallad med ekologisk kallpressad linfröolja på. Eftersom det var en lite för lätt middag så hade jag planerat en efterrätt också. Till min förtjusning kan man nu köpa hallon/blåbärblandningen som ekoprodukt från Polarica. Kvaliteten på ekobären är generellt mycket högre än andra märken jag testat, dessutom är deras bär oftast svenskodlade till skillndad från de flesta andra. Hallon är ju de bär som är mest okej om man tittar på kolhydrathalten, men eftersom blåbär är så otroligt nyttigt (smäller högt på ORAC-toppen) vill jag gärna blanda ut hallonen med sådant. Tillsammans med Järnafilen blev det en underbar avslutning på dagen.

Läs mer om bär på Äkta Vara.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar