fredag 8 maj 2009

From Renée Voltaire with love


Idag kom ett fint paket hem med allehanda mums från Renée Voltaires webbshop. Jag tycker att produkterna är svindyra i de butiker jag har nära mig och gladdes när jag såg att saker kunde kosta både en och två tior mindre om man beställer via webben. En nackdel är att det krävs en rätt stor beställning för att näthandel skall löna sig då portot inte är relativt utan satt till 80 SEK oavsett vad du beställer. Jag gick ihop med svärmor och just det problemet var därmed löst.

Jag handlade lite goda kryddor: den underbara lantbuljongen samt två örtsalt som jag kikat och varit nyfiken på ett tag, dels med chili och dels med lök. Nya kryddor ger inspiration i köket, och lantbuljongen är alltid min bas, och har varit ända sedan jag upptäckte den! Sen fann jag ljusa linfrön i hennes butik, och då blev jag nyfiken. De kanske varken smakar annorlunda eller har annat näringsinnehåll än de sedvanliga bruna, men färgvariation är ju trevligt och tänker att de gula fröna kommer se vackrare ut i mina smoothies. Har en plan på att testa att göra egna raw food-kex, och då blir ju gula frön otroligt vackra tillsammans med svarta sesamfrön!

Lite mums blev det också. Hon hade pastiller av ren lakrits som jag kände att jag ville testa, utan tillsatt socker eller mjöl. De var goda, smakade väldigt speciellt och tillfredställer mitt lakritsbehov bra (även om jag alltid saknar salmiak...). Eftersom min mörka choklad just tog slut så pasade jag på att beställa Renées hampachoklad. Skall testas inom kort! Sist men inte minst i kundkorgen var rostade kokoschips. De satt fint till hockeyn ikväll, doften var oslagbar och konsistensen så spröd och fluffig som man vill ha den. Ljuvligt!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

  1. Hampachokladen köpte jag idag :) Men har inte smakat den än. Spännande!

    SvaraRadera
  2. Vad bra!
    Kul att få lite ny inspiration. Ska allt titta närmare i hennes shop..

    SvaraRadera
  3. Hon har fler produkter på sajten än vad som finns på sajten, plus vissa grejjer i lösvikt, en del paketer kan ju kännas lite för stora eller för små.

    Kolla in hennes blogg och receptbank på samma sida också, guldgruva!

    SvaraRadera