torsdag 21 maj 2009

Ledbruten idag, starkare imorgon

Sedan jag gick över till en LCHF-kost (low carb hight fat) i februari så har mycket hänt. Mitt midjemått har gått ifrån att innebära en kraftigt förhöjd risk för sjukdom till att nu vara helt normalt. I och med denna veckan har jag gått ned hela 10 kg, från 90 till 80 kg. Såhär lite har jag inte vägt sedan jag var twenty-something, det är en underbar känsla att plötsligt trivas i sitt eget skinn!

Jag tränar på med min sjukgymnast Lovisa. Hon har gjort underverk för min handled som nu är betydligt mer funktionell. Tänk att det skulle ta nästan ett halvår att komma tillbaka efter att ha halkat på en isfläck en helt vanlig morgon ute med hunden!

Min rehab (främst glidmobilisering) har varit obeskrivbart smärtsam, något jag aldrig kunde föreställa mig att jag skulle behöva gå igenom. Men, jag klarade det, och vetskapen om att man har en större kapacitet än man tror gör att jag verkligen är redo att komma i form. Jag vill matcha den nya härliga vikten med att också vara stark i den kropp jag lever i, rustad för vardagen, kunna ta i lite extra. Två dagar i veckan hos Lovisa fram till semestern skall göra susen är tanken. Jag har aldrig tränat så hårt i mitt liv som hos henne, men hon har mitt fulla förtroende och det gör hela skillnaden, att man vågar utelämna sig så som man gör när man är svag och försöker sig på nya saker. Det är aldrig för sent att försöka på nytt och komma i form, helt enkelt!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

  1. Grattis!!!
    Vad kul.. vilken prestation både med vikt och hand. Ha det riktigt bra! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag är helt facinerad av dig Mikkan! Jobb i Stockholm som tar mycket mer än heltid av dig, yoga, blogga, personlig tränare, band, man, hund, ja, listan är oändlig!! Puh är allt jag orkar säga, plus: you go girl!!

    SvaraRadera
  3. Tack garlica, jag har kämpat!
    Och Kattis, tack för peppen. Ibland försöker jag göra lite för mycket åt gången helt klart, när jag jobbar för mycket finns det inte utrymme för något annat i mitt liv på veckorna, men oavsett är mina helger med min man i göteborg alltid helt lediga oaser. :)

    SvaraRadera