tisdag 26 maj 2009

Fast food

Snabb lunch och middag verkar ha blivit min melodi. Jag ser inte någon ljusning på eländet ännu, men tycker ändå att jag gör helt okej ifrån mig. Igår var jag i min närbutik just innan stängning, planen var att köpa ett kycklinglår, creme fraiche och tapenade, så himla smidigt och gott. Men, kycklingen tog slut och plötsligt fann jag mig i någon form av tids- och inspirationsnöd värdig vilken realitysåpa som helst. Ah, what would the kids on Hells Kitchen do?

Svängde runt kring fiskar och ostar och fick med mig vitkål, dill, grädde och strömmingflundror till kassan. Väl hemma blev det en kanongod middag a la minúte: smörstekta flundror med färsk ljuvlig vitkål (årets första färska för min del), och snabbsås i pannan på dill och grädde. Lite soppa på en spik för typ en tia. Som en dröm.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

5 kommentarer:

  1. Gott med strömming och såsen verkar inte dum alls.

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att kycklingen var slut, detta blev ju super!

    SvaraRadera
  3. Eller hur, riktigt grym middag, strömming är fantastisk mat, skamligt billigt också!

    SvaraRadera
  4. När det inte blir som man tänkt flödar inspirationen!

    SvaraRadera