fredag 27 februari 2009

Ljuvlig LCHF-middag i TV-soffan


Tillbaka i Göteborg efter en arbetsvecka i Stockholm. Färska räkor är ett MÅSTE när man är här nere. 100 kr/kg är bra, och ca 300g är lagom för en person. Med avocado, Feskarebrödernas aioli utan massa E-nummer, creme fraiche, dill och citron så har man en mättande drömmåltid som varar ett tag (räkskalning är ju en smula tålamodskrävande). Jag insåg medan jag gjorde i ordning detta till mig själv, att detta ju är den perfekta bjudmaten efter kostövergången. Förutom att det är trevlig och social mat, så är det ingen som kommer tycka att det är knasigt lite kolhydrater där, och du kan själv styra fettmängden utan att de andra tycker att det är för mycket. Perfekt!

Är detta inlägg intressant?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Åh så gott! Det är ju otroligt diumt av oss som bor här i Göteborg att inte snaska räökor oftare. Och med feskarbrödernas aioli! Din rackare, du gör mig hungrig så här på kvällskvisten! ;D
    (Självklart kan du blanda i lite vaniljfrön i blåbärsmoussen. Det finns en liten glasburk att köpa med bara vaniljfrön, helt utan tillsatser. kostar under 30:- på iIca!)

    SvaraRadera
  2. Eller hur, vi har ju lyxen right in front of us! Superbra mat på alla sätt och vis tycker jag. Tror det blir exakt samma krubb imorgon kväll också! ;)

    Tack för alla fina recept på din blogg, och för vaniljfrötipset - tycker det är rätt jobbigt och meckigt att själv kladda ur fröna ur stängerna, mkt förspills och sådär...

    SvaraRadera