måndag 14 december 2009

The joy of edamame

Är du vegetarian och vill hitta nya sätt att inmundiga dina dagliga bönor på? Eller är du kanske en sucker för chips och vill snacksa lite nyttigare på kvällen? Vill du bjuda på vuxentilltugg som imponerar på nästa bjudning?

Då är edamamebönor något för dig!

Flera av er har säkerligen köpt rykande skålar med dessa gröna sojabönor på moderna asienkrogar för dyra pengar, men numer kan gemene person njuta denna lyx hemma. Finns i frysdisken i de flesta välsorterade matbutiker och det enda du behöver göra är att slå över kokande vatten, låt bli varmt, häll av, strö över riktigt med flingsalt och servera! (Glöm inte en liten skål för skalen också)

I helgen hade vi några gäster över på ost och vin. De hade med sig ett "edamame-kit" till festen - bönor+flingsalt. Fantastiskt med kreativa och enkla gåbortspresenter tycker jag, ♥.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

  1. Dom är jätegoda! Jag blev jätteglad när jag hittade dom i frysdisken på ICA och kändes också extra nyttigt att äta dom :-)

    SvaraRadera
  2. Jag är också helförtjust i edamamebönor. Vi säljer dem och det börjar rulla på. Tror vi behöver en grön kick så här års!

    SvaraRadera
  3. Jättekul att de finns på vanliga affärer numera, de goda bönorna.
    Tycker fröken Dill

    SvaraRadera
  4. @Anna: de är ju supernyttiga, så it's all good! :)

    @Anna B: nästa steg blir att knuna köpa dem eko antar jag. Bra att ni säljer dem! :)

    @Frk Dill: mer asiatiskt åt folket!

    SvaraRadera