lördag 24 april 2010

Festivalyra!

Dagens fintur gick till Vasastan. När man är ny i stan så kan en utflykt faktiskt gå dit och kännas ny och spännande. Med GPS hittar man allt och fashionabelt sena efter invigningen dök vi så upp på Hotell Norrtull mitt på dagen idag. Jag hade på vägen dit jobbat på att få ned mina förväntningar. Om man räknar med att bli wow:ad så brukar upplevelsen ofta falla platt. Lakritsfestival 2010, svårt att inte låta tankarna och drömmarna ränna iväg.Jag måste dock säga att jag ändå blev ganska wow:ad trots allt! Många roliga butiker och leverantörer, tryffel, plåtaskar med italiensk lakrits, finsk tjärlakrits, såser, bröd, marmelader, kompletterande ost, salmiakchoklad, mums från Island, klubbor, pulver, en hörna för lakritsminnen, en lakritsstaty, workshop för utveckling av lakritsens smakspråk. Listan rullar på, magen fylls av smakprover, törsten kryper på. Fika på bubbelvatten och lakritsmoussetårta med rabarberkompott.Packat med folk, tränga sig fram till nya smakprover bland andra som står och hummar och tycker. Vi köpte med oss många nya saker som kändes roliga, och en gammal favorit: den fina mjölkchokladen från L'Artigiano, med olivolja och havssalt.Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

3 kommentarer:

  1. WOW!!! En lakritsfestival!!! Jag är så avis! Åh, lyllos dig som befann dig på rätt plats vid rätt tid! :-)

    SvaraRadera
  2. @Åsa: det var verkligen lovely! Jag stötte på det av en ren tillfällighet och överraskade maken med biljetter! :)

    SvaraRadera
  3. Hur kunde jag missa det här! :D
    Det lät riktigt gott med lakritsmacaroner.

    SvaraRadera