måndag 19 april 2010

Mjukmaten

Lite lätt vimsig och matt efter nattens magflunsa (jotack, man hinner glömma hur djävligt det är!) plockade jag upp luren när maken ringde efter jobbet idag. Ville jag ha något? Ja - potatis, mandel eller sparris tack! Det var evigheter sedan jag åt god potatis, och när jag var barn så fick man alltid mosad potatis med smör av mamman efter magsjuka, kanske kokt ägg, kanske kokt torsk till. Men oavsett, alltid potatis mosad med mycket smör.

Det var gudomligt att smaka, då som nu. Små söta mandelpotatisar, rikligt med riktigt smör och stora ekoägg, krämigt kokta. Imorgon är en ny, sannolikt bättre dag.Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

3 kommentarer:

  1. Gopären & smör - det kommer man långt på :) Krya!

    SvaraRadera
  2. Stackare! Krya på dig!
    Kul att du trillade in på min blogg och lämnade en kommentar, så jag kunde hitta hit!

    SvaraRadera
  3. @Kari: inte varje dag man hör den benämningen, gopäron är ett av de fina ord den äldre generationen lämnade efter sig! :)

    @Anna: tack du, idag är det betydligt bättre! Jag blev så glad att jag fann dig igår, det är väl jag som skall tacka! :)

    SvaraRadera