lördag 6 mars 2010

Vino Dino

Liten kort djupdykning i Riojaviner igår. Jag minns inte ens längre vem som en gång tutade i mig att alla Roijaviner är sträva och otrevliga bordskamrater. Struntprat ju, jag borde sluta lyssna så mycket på vad alla andra säger!

Det var mitt jobb att styra upp vinerna till gårdagens tjejmiddag. Och som jag styrde upp! Kollade med kunnigt folk, letade upp bra smakprofiler till den grekiska mat vi skulle äta, lamm och feta och sådant kräver drycker som kan matcha. Gårdagens vinnare var helt klart ett ekologiskt vin som förvånade mig. Tänk att det kan vara så, att första klunken liksom rullar runt i munnen som en flipperkula och träffar högvinsterna överallt längs med vägen. Pling pling pling! Beronia -lägg det på minnet!

Med i leken hade jag också slängt en flaska Retsina, en typ av vitt vin från Grekland, smaksatt med kåda. Som en kontrast då så visade det sig bara rätt djävla äckligt. Strävt, beskt och sticksigt, inget för mig. Men, det har på något sätt ändå ett värde att ha testat.

Denna dag, dagen efter, har präglats av sömnbrist, snuva och blykeps. Jag lättade upp läget en smula med ett par timmar på den sagolika skogskyrkogården.Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar