tisdag 16 mars 2010

Stambytesfrukost

Gå direkt till receptet.

Jag får aldrig nog av blåbär, det är en av mina fem-i-topp-råvaror jag alltid vill ha hemma. Smaken är helt olik andra bär, det är så nyttigt och konsistensen är så otroligt följsam. Inga små frön som fastnar i mixer eller plomber. Det liksom flyter på.

Inflytt i ny bostad mitt under pågående stambyte, med 90% av bohaget kvar i Göteborg resulterar i lite mer spartanska måltider. Snabbt och lätt skall det gå. Att nya lägenheten faktiskt har en frys (till skillnad från övernattningslägenheten på Kungsholmen som varit min vän i exakt 11,5 månader, fram tills igår då) öppnar nya möjligheter. Blåbär i stora lass, jodå. Och blåbärsplockning i sommar som uppbunkring inför resten av året? Jess box!Stambytes-smoothie:
/ en näve frysta blåbär / en msk kakaonibs / en msk linfrön / några pecannötter / en halv banan / en slatt ekoyoghurt eller mjölk /

Vroom vroom i mixern - frukost på tre röda, innan du hinner säga golvvärme.

3 kommentarer:

  1. mmmums!
    Blåbär är underbara!

    Jag både fryser och torkar varje år.

    Vänligaste fjällhälsningar

    SvaraRadera
  2. Det är min favorit också, riktigt gott och enkelt att göra.

    /Nina

    SvaraRadera
  3. Vrooom, vroom, måste göra den här, behöver en kick.

    SvaraRadera