söndag 19 juli 2009

Mina blå jättar

Jaa! Så var de äntligen här, mina riktiga stavar. Jag har ju dragit runt med för korta gångstavar denna veckan. Nu idag tog jag ut dessa nya fina på en kortis i backen. Två saker blir helt tydliga: stakning är sjukt mycket jobbigare än jag hittills upplevt det, eftersom stavarna är 25 cm längre så krävs mer kraft. Grymt, blir ännu mer effektiv träning än jag trodde! Men, det gör att jag blir långsammare på direkten. Jag kommer nog snart ikapp! Vidare så belastas nedre delen av ryggen inte så mycket längre, nu kan jag vara rakare i ryggen.

Har för övrigt båltränat för ett helt kompani idag, Snorkfröken kommer bli stolt. Hennes anti-ostbågskampanj sprider sig i bloggosfären och det är ju toppen: bålträningen är grunden för allt har jag insett. Jag jobbar på, även om träningen just idag till viss del gick ut på att faktiskt se ut som en sorts ostbåge. :)


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

1 kommentar:

  1. Haha.. visst är det fantastiskt hur pilatesbollen kan ta sig till nya vyer ;). Många kramar!

    SvaraRadera