söndag 12 juli 2009

Marknadsfynd i Kviberg


Här i Göteborg hålls marknad varje lördag och söndag utanför Kvibergs gamla kasern. Det är en lagom promenad på trekvart med vovven dit, härligt mycket folk, konstiga temporära butiker och sommartid mängder av billiga grönsaker. Idag var priserna chockerande låga, 5 kronor bunten för samtliga varor de hade. Jag kom därifrån med röd basilika, mynta, mangold och rädisor.

Myntan kommer jag ha i te, bubbelvatten, med jordgubbar och i raita. Basilikan kommer bli till en smarrig pesto till mammas födelsedagspicknick i veckan som kommer. Mangolden stuvades till lunch idag och rädisorna kommer nog lilla vovven och maken knycka merparten av om jag känner dem rätt.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

  1. Åh vad underbart!! Jag tänker direkt på Nakna kocken som ofta har stora knippen med örter när han kockar. Det finns ju inte att köpa på varuhusen direkt!

    SvaraRadera
  2. Nä, den bunten mynta jag fick för en femma motsvarar ca 3 krukor sån där vanlig butiksört, dvs ca 60 pix!

    Även jag får nakne-vibbar, inte helt fel! Såg honom göra sin mest underbara foccacia häromkvällen på tv f ö - det stod på när jag konditionstränade på gymmet. Inte det man helst önskar lusta feter i en sådan stund, men va fan, trevligt ändå. :)

    SvaraRadera
  3. Underbart!
    Så vovve gillar rädisa.. ;-)

    SvaraRadera
  4. Oh ja, och inte bara det utan annan råkost också som blomkål, gurka, moot, broccoli och sockerärtor. Allt som krispar. :)

    SvaraRadera