måndag 25 oktober 2010

Spurtvecka

Detta är en speciell vecka. Första tentaspurten börjar officiellt idag. Nu är det bara repetition, plugg, geonomgång av gamla tentor som gäller. Mycket tid hemma, jag känner mig målmedveten och tycker detta skall bli riktigt roligt! Matsedel på ett ungefär enligt nedan, recept på thaisoppan kommer framgent.

Måndag: sesampanerad lax med misomajonnäs och morötter till lunch, stekt biff av något slag med haricot vertes och hemgjort vitlökssmör till middag.
Tisdag: min version av Tom Kha Gai i lunchlådan, svampomelett till middag.
Onsdag: spenatsoppa med ägg till lunch, typ korv stroganoff med blomkålsmos till middag.
Torsdag: typ korv stroganoff till lunch, wokmiddag ute med en vän på nyöppnade Wagamama!
Fredag: En matig grekisk sallad med tomater i lunchlådan, till middag kan det bli precis vad som helst, jag är på konferens på Gripsholms slott!
Lördag: Konferenslunch och sedan räkor med avocado, créme fraiché och ägg på kvällen väl hemma.
Söndag: lammrygg grillad i ugn med smarrig sås till - ge mig gärna tips på vad du skulle gjort!

1 kommentar:

  1. Kanske en barnförbjuden vitlökssås kan var nåt till lammryggen? Blir du sugen så hittar du receptet här: http://martenssonskok.blogspot.com/2010/09/i-gar-och-idag.html

    Spenatsoppan ska vi prova nästa tisdag, vi brukar ha soppa på tisdagarna, perfekt kvällsmat!

    SvaraRadera