måndag 21 mars 2011

Jag gillar också kola

Härliga måndag - jag bjuder på sallad!Köp små rödbetor i butiken, sånna där minidelikatessknölar (kostar ju bara en tia!), de blir som små kolaaktiga munsbitar när de rostat i ugnen. Kör in halverade rödbetor nån timme i ca 200°C med lite olivolja och flingsalt.Jag gjorde en vacker och matnyttig sallad på en mix av små späda blad, gurka, granatäpplekärnor, finskivad blekselleri, avocado, salladslök, edamamebönor (har alltid i frysen, urbra salladsmat) och till detta - kryddsmör:

/ 50g smör / 3-4 cm färsk pepparrot, finriven / 1 tsk hackad dill / zest från en halv citron / en nypa flingsalt /

Hoppas ni alla får en mumsig och grön vecka!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

4 kommentarer:

  1. Edamebönor gör verkligen alla sallader, min favvo är med mkt räkor, sesam och glasnudlar, så mums!

    SvaraRadera
  2. Gud va gott det där ser ut! Helt ärligt så sitter jag och dreglar framför dator... ;)

    SvaraRadera
  3. @torsk på lax: mjam mjam, kan äta edamame varje dag, lätt!

    @ann-louise: härligt att höra, det är ju så sjukt gott och lättlagat!

    SvaraRadera
  4. Himmel och pannkaka vad gott det ser ut! Och din blogg. MYCKET inspirerande.

    SvaraRadera