torsdag 29 oktober 2009

Fulfoto från träningssalen

Fyffan. Tessans lunchpass på Hötorget idag, stod i kö länge och väl innan jag fick komma till, seger! Det var länge sedan jag pulstoppade så här, men med en leende slavdrivare på podiet så var den biten inga problem... Bilden här är kass, men illustrerar väl känlsan - såhär röd var jag efter hela nedvarvningsbiten, oh my gosh!

Som så många andra (inbillar jag mig i alla fall) har hösten med dess mörker träffat mig som en vägg. Det var inte länge sedan jag var pigg varje morgon och uppe på yoga, transportlöpte till jobbet etc. Nu känns det fullkomligt otänkbart, jag känner mig fullkomligt kokt när klockan ringer, och min trekvartspromenix till jobbet utförs med halvöppna ögon. Här har lunchträningen glidtacklat yogan och står stolt som klar vinnare. Vilket koncept! Ut en sväng när man ändå inte är behövd på jobbet, stenhård spinning i 45 minuter och sen är man på plats och kan fortsätta med ny energi igen. Jag är såld.

Hur äter man om man skall lunchträna tänker du kanske? Jag tycker inte att det är så bökigt faktiskt. Något mindre mängd mat än vanligt till frukost, sen keso, frukt och nötter (jag har oftast ett stash på jobbet, det betalar sig ALLTID!) vid elva framför datorn och sen iväg strax innan tolv. Lunchlåda framför datorn direkt efteråt, smidigt värre. Som allt annat kräver det ju lite jobb med prioriteringarna, men även om jag inte skulle palla göra matlådor så kan man knipa en sushi eller låda från Gooh! i farten.

Ps. Har hittat ett nytt ställe för dig att regga din matblogg på, kika här, känns som en bra grej!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

7 kommentarer:

  1. Aha, ja, lite cerise är du kanske. :)

    Jag funderar också seriöst på att ta upp det där med lunchträning. Särskilt nu när det blir så himmelens mörkt så fort efter man slutat jobba. Det tar lite emot att ge sig ut och springa då liksom. Fast jag skulle nog behöva ordna till en lunchrast på två timmar för att det skulle funka... Man måste ju byta om och duscha också! Eller man kanske blir snabbare på det när man har dåligt med tid?

    SvaraRadera
  2. Det var kul att ha dig på första raden. Gissar att du inte tog i mindre när du hade Adde hack i häl ;-) Förresten - hemsk bild på oss två. Men, men. Det är så två kämpande tjejer ser ut. KRAM

    SvaraRadera
  3. Tycker inte heller att det ska vara så svårt att äta bra om man ska lunchträna. Bara man har framförhållning så funkar det ju finemang :)

    Det var länge sedan jag var på Sparkibaken-spinning! Nästa vecka är det verkligen på tiden!

    SvaraRadera
  4. @Therese: cerisast i salen, säkert, men det är jag stolt över! ;) jag duschar snabbt som attan efter lunchträning, det är som ett annat mode man är inne i, det finns hopp!

    @Tessan: jag var tvungen att vida kidsen hur den bistra verkli9gheten ser ut, konsekvenserna av spinning! ;) PT Adde ja, det glömde jag ju nämna här men satan i gatan vad han piskade på!

    @Jenna: ja, och efter etttag så är framfröhållning del av rutinen, inte särskilt betungande tycker jag. Kanske ses vi nästa onsdag då? :)

    SvaraRadera
  5. Tänkte du på onsdagmorgonens tidiga Cykel+core på Sats Sture? :) Jag har torsdagens lunchpass i sikte! :D

    SvaraRadera
  6. @Jenna: Jag är också inbokad på torsdagen, det var den klassen jag menade då. Ses då, jag kommer som alltid i mina knallblå tajts! :D

    SvaraRadera
  7. Härligt med ett sant bra pass! Lunchträning later verkligen som en bra idé. Bara en "powerwalk" under lunchen i torsdags fick mig att jobba pa superbra under eftermiddagen!

    SvaraRadera