tisdag 25 augusti 2009

Återhämtning i Lärjeåns dalgång

Kanotgänget (dvs min broder André och vår vän Björn) hängde med hem till mig och Daniel efter avklarad strapats. Morgonen efter gav vi oss iväg hyfsat tidigt på långpromenad i Lärjeåns dalgång. Alla hade inte riktigt vaknat till, men allt eftersom kom energin till oss. Terräng och lååånga sega backar i cirka 1,5 timmar. Vår belöning shoppades på ICA på hemvägen: lyxfrukost av överdådigt slag. Färskpressad apelsinjuice med spirulina, omelett med kantareller och romanticatomater, nybakt valnötsbröd med västerbottenost, blodgrape i klyftor och stekt prinskorv. Helt fantastiskt. Ett par bra partier Fluxx och en grym gemensam spellista på Spotify gjorde morgonen till semesterns bästa hittills.

Maten på själva turen hade jag ju mina funderingar kring innan avfärd, och jag tycker att vi löste det riktigt bra. Det blev en del bröd, med bra GI men ändock bröd. Vi hade med kokta ägg till frukost vilket höll sig superbra, och körde soppa på burk alt makrill i tomatsås till lunch. Till middag vår avresedag så hade vi med kött som vi stekt hemma och en sallad på kikärtor, paprika och gröna blad. Superbt! Till dag nummer två hade vi inhandlat vegetarisk tacofärs, finns i smidig påse som behöver lite krossad tomat för att må bra. Toppenbra lowcarb-resekost tillsammans med avocado.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar