torsdag 12 augusti 2010

Härdsmälta

Första spinningpasset ikväll på kanske 5 månader. Jag var inbokad på nåt som nog var lagom, men instruktören var sjuk och vikarien körde det sannolikt hårdaste pass jag bevistat. Det var så det kändes i alla fall. Jag vinglade på fel t-bana hem i mina knallblåa tajts, fick byta, åka tillbaka till Gullmarsplan och sätta min söta rumpa ned på rätt säte. Väl hemma, helt urlakad på vätska och hjärnsubstans så var goda råd dyra. Så, bra middag som inte behöver någon särskild insats, ingen fingertoppskänsla eller inspiration. Jag hittade till min lycka tonfisk, och insåg att jag alltför sällan äter tonfisksallad!/ 2 krämigt kokta ägg (ca 5 min) / skivad späd squash / 2 dl finstrimlad nykål / 1 msk hackad rödlök / 5-6 hackade småtomater (romantica!) / 1 burk delfinsnäll tonfisk / 1 rågad msk majonnäs / olivolja / salt&peppar /

Skär dina grönsaker i lagom bitar. Kålen och zuccinin skivar jag med osthyvel, tomaten klyftar jag gärna. Ringla lite olja över salladen. Blanda tonfisk med majonnäs vid sidan av. Krydda med salt och peppar och låt kröna din sallad. Dekorera med oliver och ägg i klyftor. Such a treat.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

4 kommentarer:

  1. Åh detta lät ju jättegott! :D

    BRA JOBBAT MED SPINNINGEN! :) Jag vill bara säga att jag nyss börjat med LCHF och mår finfint på det! Mitt chokladsug har verkligen minskat (har ätit enligt LCHF i en vecka nu!). DU ÄR EN STOOOR INSPIRATIONSKÄLLA NÄR DET KOMMER TILL MATLAGNING!!! :D Fortsätt skriva för jag läser din BRAIGA blogg varje dag! (fast jag inte har kommenterat i den).

    PEPPKRAAMAR FROM ME! //ANNY.

    SvaraRadera
  2. @Anny: du är ju underbar, jag blir så lycklig över det du skriver. Bra jobbat där med kostomläggningen, tveka inte att mejla mig om du får frågor längs med vägen. Kram och pepp tillbaka! :)

    SvaraRadera
  3. Seriöst med spinning. Jag var på det för något år sedan, och trodde på fullaste allvar att jag skulle dö. Tur att du fick god mat efteråt i alla fall! :-)

    SvaraRadera
  4. @Helena: faktum är att det är en av de träningsformer jag gillar allra bäst, om instruktören är bra och får en att känna att man är ute ett gäng och kör vätternrundan typ, men man blir ju döväck efteråt... ;)

    SvaraRadera